When he say...

When he say...
but who is he then??
Owhh...He is my dearly handsome boy, Hayyan.
Nowadays he talks a lot as he is going to reach 4 years old next January.

As he grow bigger he become so much wiser..and caring too!!
Alhamdulillah..ameen for the blessing from ALLAH swt..


Scenario 1:

While watching tv with all the family members ( macam la ramai sgt.hihi..)

Hayyan:mama..mama..meh sini Hayyan nk bisik.
Mama:okay..
Hayyan:mama,nantikan bila Hayyan besarkan Hayyan nak jadi doktor,polis dengan....ANGKASAWAN.
Mama:haa bagus2..ehh angkasawan??mana Hayyan tau pasal angkasawan ni??Hayyan tau tak angkasawan tu kerja macamana?
Hayyan:tau..angkasawan kene pakai helmet.pastu baju sarung dari bawah pastu x boleh bukak dah.sebelum pakai baju tu dia kene mandi dulu.kalo tak nanti busuk.
Mama:oohh ye ke...(sambil gelak2 dlm hati bertanya..mana la si Hayyan ni tau pasal angkasawan)

Bila mama tanya mana dia tau pasal angkasawan ,Hayyan buat tak tau sambil membuat sepah dengan kereta2 mainannya...sabar je lah..

Scenario 2:

Dalam perjalanan mengambil Abi di opis Kl ,Hayyan n Harraz dua2 jadi co-pilot mama sambil nyanyi2 n makan kismis.Alhamdulillah selamat sampai di opis Abi.Sementara menunggu Abi solat kami bersembang2 dlm kereta.Tiba-tiba..

Hayyan:mama,jangan la buat macam tu.
Mama:jangan buat apa? ( terpinga2 kehairanan)
Hayyan:mama jangan la buat tangan mcm tu.
Mama: ooohhh ok ( tangan mama berpeluk tubuh..tau kan cemana?).Kenapa x boleh wat camni?
Hayyan:x boleh nanti baby sakit..kesian baby.
Mama: (dalam hati ,wahhhh concern betul abang Hayyan ni)
Hayyan:mama,bukak la seat belt ni sama.
Mama:kenapa pulak nk kene bukak seat belt?
Hayyan:nanti baby sakit jugak sebab tali ni kene perut mama.
Mama: (dalam hati,uihh jenuh la lepas ni nk bawak keta x leh pakai seat belt .haru..haru..)

Ini belum lagi perut mama membesar dh ada org suruh hati2.Nanti besok perut dh besar mcm mana Hayyan jaga mama pun tak tau la...Alhamdulillah sekurang2nya ada jugak reminder dr si kecik ni.Emmm...sayang Hayyan muahss muahss...
Si Harraz pulak,cakap banyak sungguh tapi satu hape pun mama x paham.hiihii...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

ietafakyra said...

that's so swwweeeeeetttt of him! bagus calon menantu aku nih... keh keh keh... *wink*wink* to mak mertua sket...

Naddiea said...

Ieta,ni bakal menantu hang dh wink ink kat hang!!dgn pesanan...untie,belanja hantaran jgn tinggii2 sgt yer...hahahh..

Diamilikku said...

oowhhhh bakal besan nih duk wink2...jgn anak dara aku p ngorat hayyan dah la

DrSam said...

memang cerdik si Hayyan ni. Kecil-kecil dah petah berkata-kata, kalau dengar pun boleh tersenyum camni. Sejuk perut umi dia.

SYAbAR said...

Bagus la.... abang2 prihatin tentang kebajikan adik sejak di dalam perut ibu lg...

Naddiea said...

sone,dak kot..aku dh tukaq2 cincin ngan ita dh ni.haaha...

Dr.Sam,budak2 zaman sekarang sgt advanced.kadang2 tak tercapai akal kita semasa umur dorang pun dorang dh boleh pikir.

Kak Syabar,mungkin anak sulung macam tu kot.Harraz pulak dh paham nk dapat adik.bila suruh kiss adik cepat2 cium perut.hihih....

leeja said...

so cute la anak hang Nad. Sat ja anak2 besaq no...